Długoletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że większość klientów przy swoich decyzjach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, ponieważ wszystko się odbywa w podświadomej warstwie, lecz rzeczywiście tak jest. Dlatego też biorąc się za tworzenie nowej marki czy też próbę rozreklamowania już istniejącej trzeba być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.
Dobrane w odpowiedni sposób barwy mogą zachęcać do kupna czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale cała sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeśli ktoś z kolorami nie trafi, to liczyć się trzeba z tym, że spora grupa klientów z tego właśnie powodu będzie omijała konkretny produkt. Tak wiec nie można tak po prostu sobie wybrać kilka kolorów i ich użyć przy tworzeniu kampanii marketingowej, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Szczególnie że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko samego logo firmy, ale też opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że konsumenci często się z nią będą stykać, i na tej podstawie też podejmować jakieś zakupowe decyzje. Często powiązane to będzie z emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z daną barwą, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że niektóre kolory posiadają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.
Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i stabilność, tak więc chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz jednocześnie zagrożenie, dlatego trzeba ją bardzo wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółtą kolorystykę chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń wykorzystywana bywa przez firmy z branży medycznej, finansowej, lecz również i takie, które zamieszają podkreślić swoje ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc planują działania marketingowe trzeba zastanowić się dobrze, czy barwa purpura sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.
+Tekst Sponsorowany+