Jakie plusy niesie za sobą wdrożenie google analytics 4

Prowadzenie biznesu w internecie będzie się wiązało z koniecznością podejmowania wielu strategicznych decyzji. Ale aby podjąć takie decyzje, to trzeba posiadać jak najwięcej danych, na których można się oprzeć, a w tym celu konieczne będzie wykorzystywanie różnego rodzaju analitycznych narzędzi. Od wielu lat najpopularniejszym z nich jest google analytics, które od niedawna doczekało się całkiem nowej odsłony, dającej możliwości, których wcześniej nie było. Mimo że nazwa jest bardzo podobna, ponieważ nowe narzędzie po prostu się nazywa analytics 4, to w rzeczywistości jest to zupełnie niezależny produkt, który wiele wspólnego nie ma ze swoim poprzednikiem.

Zupełnie inne jest również podejście do samej analizy, według Google to ten właśnie kierunek jest przyszłościowy i będzie rozwijany w intensywny sposób. Przede wszystkim google analytics 4 dla sklepu opiera się na strumieniach danych, bez wykorzystania cookie oraz pozostałych identyfikacyjnych danych. Analizowane są nie odsłony, jak do tej pory to miało miejsce, ale zdarzenia, co zapewnia dużo większą elastyczność. Co istotne, ta analiza dotyczy nie tylko stron internetowych lecz również aplikacji, z których korzysta coraz większa liczba właścicieli smartfonów.

Od strony panelu zarządzania także pojawiło się dużo zmian. Nowa usługa wykorzystuje tak zwane strumienie, którymi są właśnie wspomniane wcześniej aplikacje i strony internetowe. Całkiem nowy wygląd panelu do kolejna nowość, osoby używające starego z pewnością od razu zauważą brak niektórych raportów, jakie zostały usunięte lub przeniesione w inne miejsce. Nowością jest chociażby prognozowanie, obejmujące między innymi szacowanie prawdopodobieństw odejścia czy zakupów. Posiadacze stron, których będzie interesować audyt analityki internetowej, sami się mogą zająć instalacją tego narzędzia, a mogą wynająć też do tego celu specjalistyczną firmę. Dużo informacji w temacie google analytics 4 znaleźć można między innymi w serwisie https://clickflow.pl/blog/google-analytics-4-wdrozenie-dla-ecommerce-krok-po-kroku/, jeśli kogoś interesować będzie ta tematyka, to może poszukać tam wiadomości.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
You May Also Like